YOUR BRAND IS YOUR MIND WORLD

چتــر برنـــد ایــران
صدای ذهن شما می شویم
چتر برند ایران با گردآوری مجموعه ای از متخصصین برندینگ، بازاریابی ، تبلیغات و فروش که دارای سالها تجربه عملیاتی در بازار ایران (در شرکتهای بزرگ و کوچک ) می باشند، توانسته است آمیزه کم نظیری از دانش و تجربه را در کنار هم قرارداده تا بر این اساس بتواند در سه حوزه برندینگ، بازاریابی و فروش، با بومی سازی مدلهای بین المللی علم برندینگ، راه کارهای اجرایی را برای سازمانها و شرکتهای ایران متناسب با محدودیتها و توانایی این سازمانها و با توجه به مختصات بازار شرکت ها بوجود آورده و بصورت خدمات مشاوره ای ، تحقیقاتی و برنامه ریزی و نظارت بر اجرا در اختیار شرکتها قرار دهد.
هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات هدف است. برند علاوهبر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود نگه میدارد، برای رشد کسبوکار هم راههایی را مطرح میکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ میکند و ارزش خود را نزد سهامداران مجموعه هم ارتقا میبخشد. این گونه است که جان میلیر و دیویدمور این تعریف را برای برند ارائه میدهند: «برند نام یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزشآفرینی برای محصولات خود مورد استفاده قرار میدهد.»
اما مساله اینجا است که حالا برند صرفا یک نام یا نماد نیست، بلکه عناصر دیگری چون تجربهها، شنیدهها، روایات و خاطرههای ذهن افراد، ویژگیهای خاص افراد مصرفکننده از آن و حتی موقعیت مکانی مراکز فروش یا ارائه محصولات و قیمت آنها هم در این مجموعه در هم تنیده شده و همه آنها با هم مفهوم برند را به وجود آوردهاند.
در مجموع یکی از بهترین تعریفهای برند توسط گارتنر و لوی در سال ۱۹۵۵ ارائه شده است: برند نمادی پیچیده است که دامنه متنوعی از ایدهها و ویژگیها را در بر میگیرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نیز معنی و مفهوم لغوی خود) بلکه مهمتر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان با آن آمیختهاند و در جامعه به صورت هویتی شناختهشده و نمودیافته است، با مشتری سخن میگوید.
برند تنها در ذهنها است
برخی از مدیران این واقعیت مسلم را که این انسانها هستند که به برندها حیات میبخشند نه سازمان، آنها را نادیده میگیرند.هیچ کس نمیتواند برند را در کارخانه یا محل فعالیت خود یا در تراز مالی موسسه خود پیدا کند، بلکه باید آن را در ذهن مصرفکنندهها، کارکنان، تامینکنندهها، مواد مورد نیاز و سایر افراد مرتبط با موسسه بجوید.به بیان دیگر برند دارای ماهیتی اجتماعی است و قدرتمندترین برندها آنهایی هستند که همه افراد مرتبط با آنها نسبت به آن حس مالکیت داشته و آن را متعلق به خود میدانند و در مورد آن میگویند: «اسم برند دلخواه من است.»