فرآیند فروش در چتر برند ایران UM Brand طبق چه مدلی است؟
فروش یکی از مهمترین فعالیت های سازمان و قلب تپنده سازمانهای انتفاعی است که خون را دررگهای سازمان جاری می کند و بدون فروش کلیه فعالیتهای یک سازمان غیر انتفاعی بیمعننی خواهد بود . بنابراین می توان ادعا نمود که فروش یکی از سنتی ترین فعالیتهای هر سازمانی است که از بدو تاسیس سازمان بصورت تجربی روشهای فروش و مشتریان خودرا پیدا کرده است و بعلت حساسیت بسیار بالا این بخش از فعالیتها تغییر نکرده است .اما باید گفت که با تغییرات در سازمان و محیط آن سازمانها باید بتوانند روشهای فروش خود را با تغییرات سازمان و محیط آن سازگار کنند .
- رکود بازار
- بزرگ شدن سازمان
- تغییر تکنولوژی و بازار
- تغییر رفتارمصرف کنندگان
- عدم توانایی سازمان در فروش محصولات مانند گذشته
- ….
بایدگفت در ادبیات فروش روشهای مختلفی برای فروش وجود دارد که در شرایطهای مختلف محیطی و سازمانی ، شرکت به فراخور شرایط خود می تواند از یک یا چند روش و یا حتی بهبود روشهای سنتی خود وضعیت فروش خود را بهبود بخشد .
روشهای مختلف فروش ( کانالهای توزیع کالا )

طراحی کانالهای توزیع و فروش
طراحی کانالهای توزیع که متناسب با بازار و ویژگیهای یک سازمان باشد تخصصی است که کمتربه آن توجه شده و از آن بهر گرفته می شود در حالیکه برای بهبود وضعیت فروش یک سازمان حتما باید متخصصان فروش و بازار بتوانند به طراحی کانالهای فروش و توزیع پرداخت و متناسبترین روشهارا برای سازمان بوجود آورند تا اهداف کوتاه مدت و بلندمدت یک سازمان تحقق یابد.
- طراحی کانال توزیع فروش
- دسته بندی و ارتباط گذاری بین عناصرتوزیع
- طراحی و بهبود عملکرد واحدهای فروش درقالب کوچینگ ، منتورینگ و پروژه های کوتاه مدت برای روشهای مختلف فروش زیر:
- روش عمده فروش (wholesaler)
- روش خرده فروشی و مویرگی (retailer)
- فروش از طریق شرکتهای پخش (distributionco)
- فروش نمایندگی (agent)
- فروش فرنچایز (franchise)
- فروش مستقیم به مصرف کنندگان
- فروش مستقیم از طریق رسانه هایدیجیتال (direct marketing)
۴٫ طراحی مسیرهای ویزیت خرده فروشی
۵٫ آموزش های فروش برای هر یک از رده هایفروش
۶٫ طراحی روش فروش سازمانی (B2B)