برندینگ (BRANDING)
فرایند علمی و بسیار پیچیده ساخت یک برند متناسب با ویژگیهای کالا ، سازمان و مخاطبان سازمان می باشد که با موضوع نگهداری از برند و بهبود هر یک از ویژگیهای برند ادامه می یابد .
- پیدا کردن مخاطبان برند
- تهیه نیم رخ برند و برندهای رقیب در ذهن مشتریان
- تعیین و بدست آوردن جایگاه برند (brand position)
- طراحی هویت برند (design identity)
- طراحی ذهن برند (brand mind)
- طراحی کمپین های برندینگ (campaign branding)
- سایر عملیات اجرایی برندینگ مانند کمپین های سمپلینگ (sampling)،
پروموتری (promoting) ، بازارآرایی (merchendizing) ، ویزیتوری (visitoring)
تحقیقات بازاریابی (marketing research)
الف ) تحقیقات در باره عوامل بازاریابی
- مصرف کنندگان (تاثیر گذاران بر خرید ، گروه های مرجع و….)
- توزیع کنندگان ( خرده فروشان ، عمده فروشان ، نمایندگی ها و….)
- رقبا (شرکتی ، کالایی و کالاهای جانشین و تکنولوژیهای نو و…)
ب) تامین کنندگان (کالا و مواد اولیه و روشهای تامین کالا نیم ساخت یا مواد اولیه )پ) تحقیقات در باره عناصر بازاریابی (marketing mix)
- تحقیق در باره محصول (ویژگی محصول ، تست محصول جدید ، بسته بندی ، تغییر ویژگی محصول و ….
- تحقیق در باره توزیع و کانالهای توزیع(physical distribution channel)
- در باره میزان موثر بودن عناصر فروش بازار
- سایر کانالهای توزیع کالا در بازارو میزان تاثیر گذاری آنها در فروش ،
- بررسی خرده فروشی عمده فروشی ،
- بررسی قیمت گذاری کالا(استراتژی قیمت گذاری سازمان و میزان تاثیرگذاری آن در فروش کالا ، قیمتهای رقبا و مقابسه در مقایسه با محصولات سازمان
- بهترین استراتژی قیمت گذاری (pricing strategy)
- نحوه تخفیف دهی موثر به هر یک از عناصر بازار ،
- ترجیحات قیمتی مصرف کنندگان
- تحقیق در باره عملیات انواع ارتقا فروش (promotion)و موثرترین روشهای ارتقاء فروش (در سه سطح مصرف کننده ، توزیع کننده و فروشنده )
- تقسیم بازار (market segmentation)،
- شناسایی بازارهدف (target market) دقیق مخاطبان سازمان(touch point)در عملیات بازاریابی (marketing operation)پ
- تست و ارزیابی میزان تاثیر گذاری برنامه تبلیغی قبل از اجرا و بعد اجرا و….
پ) خدمات برنامه ریزی (marketing planning service)
- برنامه ریزی بازاریابی (marketing planning)
- برنامه ریزی فروش (sales planning)
- برنامه ریزی تبلیغاتی (adver planning)
ت ) تهیه کمپین های تبلیغاتی (campaign)
ث) تهیه مدیا پل(madia plan)
ج) هماهنگی برنامه های فروش و تبلیغات
چ) تهیه برنامه های پروژه ای برای فعالیتهای مختلف بازاریابی سازمانها
ح) سایر
فروش (SALES)
- طراحی کانال توزیع فروش
- دسته بندی و ارتباط گذاری بین عناصر توزیع
- طراحی و بهبود عملکرد واحدهای فروش در قالب کوچینگ ، منتورینگ و پروژه های کوتاه مدت برای روشهای مختلف فروش زیر
- روش عمده فروش (wholesaler)
- روش خرده فروشی و مویرگی (retailer)
- فروش از طریق شرکتهای پخش (distribution co)
- فروش نمایندگی (agent)
- فروش فرنچایز (franchise)
- فروش مستقیم به مصرف کنندگان
- فروش مستقیم از طریق رسانه های دیجیتال (direct marketing)